Koruyucu Hekimlik

Evcil hayvanlarınızı olası hastalık ve virüslerden korumak için koruyucu hekimlik hizmeti alabilirsiniz. Kliniğimiz tam donanımlı hekimleri ve ekipmanı ile dostlarınızın sağlığı için çalışmaktadır.

Koruyucu Hekimlik Nedir?

Koruyucu hekimlik, evcil hayvanınız herhangi bir sağlık problemiyle karşılaşmadan önce gereken tüm önlemlerin alınmasıdır. Aşı, kısırlaştırma bu önlemlerden bazılarıdır. Hastalık yaşanmadan önce önüne geçerek minik dostunuzun yıpranmasına engel olabilirsiniz. Kliniğimizde koruyucu hekimlik ve aşılama programları hizmeti bulunmaktadır.

Veteriner hekimliğin ilk adımı hastalıktan korumak, diğer adımı ise tedavi etmektir. Hayvanlar kendilerini ifade edemeyen ve insan bakımına muhtaç olan canlılardır. Bize düşen sorumluluk ise onların kısa yaşamlarını sağlıklı ve mutlu geçirmelerini sağlamaktır.

Koruyucu hekimlik ile ortada bir hastalık yokken bile önlem alınır. Bunun yanı sıra veteriner hekim, hastalığın başlangıç aşamasında olan hayvanları da tespit etmelidir. Küçük belirtilerle kendini gösteren hastalıklar ilk aşamada kolayca tedavi edilebilir.

sahrayıcedit veteriner dahiliye servisi, veteriner dahiliye, dahiliye veteriner

Geç kalınan tedavi çok daha sancılı ve zor bir sürece neden olacaktır. Kliniğimiz uzman veteriner hekimleri ve sağlık personelleri ile minik dostlarınızın sağlığı için çalışmaktadır. Düzenli periyotlarla evcil hayvanlarınızın bakımı için kliniğimizi ziyaret edebilirsiniz. Böylece yeni başlayan ya da başlama ihtimali olan hastalıklar için gereken önlemleri almış olursunuz. Parazit, virüs, bulaşıcı hastalık ve mikroplardan kendinizi de korumuş olursunuz. Çünkü bazı rahatsızlıklar hayvandan insana da geçebilmektedir.

Koruyucu Veteriner Hekimlik Tedavileri ile Evcil Hayvanlarınızın Sağlığını Aksatmayın.

Koruyucu Hekimliğin Amacı Nedir?

Koruyucu hekimliğin amacı, hastalıkları ortaya çıkmadan ya da ilk evrelerinde engellemektir. Evcil hayvanlarda kanlı ishal, gençlik hastalığı, hepatit, kuduz gibi rahatsızlıklar bulaşıcı etkiye sahiptir. Aynı zamanda ölümcül risk taşırlar. Bir hayvanla evinizi paylaşıyorsanız kendi sağlığınız için de koruyucu önlemler almanız gerekir.

sahrayıcedit veteriner dahiliye servisi, veteriner dahiliye, dahiliye veteriner

Hayvanın dışarıdan hangi hastalıkları getireceğini bilemezsiniz. Evcil hayvanınız yaşadığı müddetçe düzenli periyotlarla veteriner hekim kontrolünden geçmelidir. Geç fark edilen rahatsızlıklar minik dostunuzun kısa ömrünü acı içinde geçirmesine neden olabilir. Bu süreç sizi de hem maddi hem manevi anlamda zorlar.

Koruyucu veteriner hekimlik hizmeti veren kliniğimiz 7/24 tedavi imkânı sunmaktadır. Acil tedavi, ağız ve diş rahatsızlıkları, dahiliye, cerrahi ve laboratuvar ihtiyaçlarınız için de bizi tercih edebilirsiniz. Uzman hekim kadromuz ve güler yüzlü personelimizle minik dostlarınıza kapımız her zaman açıktır. İhtiyaç halinde MR, röntgen gibi görüntüleyici cihazlarımız muayenelerde kullanılmaktadır.

Evcil Hayvanlarda Aşılamanın Önemi

Aşılama, koruyucu hekimlik uygulamaları arasında ilk sırada yer alır. Bu uygulama ile hayvanın bağışıklık sistemini hastalıklara karşı güçlendirmiş olursunuz. Aşılama sonrasında minik dostunuz koruma sağlanan hastalığa yakalanmaz ya da yakalansa bile hafif yan etkilerle kolayca atlatır. Kedi ve köpek gibi küçük hayvanlarınızın bebeklik döneminde aşılanmaları gerekir. Veteriner hekiminiz, aşı takvimi doğrultusunda gereken uygulamaları gerçekleştirecektir.

Köpekler için uygulanan koruyucu aşılar gençlik hastalığı, porvovirüs (kanlı ishal), sıtma, hepatit ve barınak hastalığı içindir. Kedilere ise yine gençlik hastalığı, üst solunum yolu hastalıkları, lösemi ve kalisivirüs hastalıkları için aşı yapılır. Her iki patili dostumuz da ayrıca kuduz aşısı olmalıdır. Bu yasal bir zorunluluktur. Gençlik hastalığı ateş, kusma ve ishal gibi belirtilerle ortaya çıkan ve hayvanlarda ölümcül risk taşıyan bir hastalıktır. Evcil hayvanınızın karma aşılarını yaptırarak onu bu hastalığın riskinden korumuş olursunuz.

ataşehir veteriner kliniği, ataşehir veteriner klinikleri, ataşehir veteriner, ataşehir acil veteriner, veteriner ataşehir

Aşıların doz ve uygulanma süresi hayvana göre farklılık göstermektedir. Bu konuda en doğru takvimi hekimlerimize ulaşarak öğrenebilirsiniz. Koruyucu hekimlik hizmeti arasında yer alan aşılama ile sadece minik dostunuzun sağlığınızı korumazsınız; kendinizi ve görüştüğünüz insanları da hayvanlardan insanlara geçen bulaşıcı hastalıklardan uzak tutmuş olursunuz.

Profesyonel Koruyucu Veteriner Hekimlik Tedavileri Hakkında Bilgi Alın.

Evcil Hayvanlarda Kısırlaştırma Uygulaması

Kısırlaştırma operasyonu da koruyucu hekimlik görevleri arasında yer alır. Üreme ihtiyacıyla çiftleşen hayvanlar, AIDS gibi hastalıklarını da birbirine bulaştırmaktadır. Kısırlaştırma ile hem olası salgın hastalıkların hem de kontrolsüz üremenin önüne geçmek mümkündür. Gün geçtikçe çoğalan ve şehir hayatına uyum sağlayamayan sokak hayvanları hastalıklara, kazalara, şiddete maruz kalmaktadır. Kısırlaştırma ile yani hayvanların üreme organlarının bedenlerinden çıkarılması ile bu durum azaltılacaktır. Kızgınlık dönemine giren kediler agresif, huysuz tavırlar sergiler. Bu dönemde evden kaçarak kaybolan ya da sokakta diğer hayvanların saldırısına uğrayan evcil kedi oranı hayli yüksektir.

veteriner ataşehir

Dişi kedi ve köpeklerde rahim kanseri, meme kanseri; erkek kedi ve köpeklerde ise testis kanseri, prostat kanseri ileri yaşlarda ortaya çıkan rahatsızlıklardır. Bu hastalıklar ile hayvanların ömrü, yaşam kalitesi oldukça düşer. Kısırlaştırılan evcil hayvanlar kanser riskinden korunduğu gibi mizaçları da sakinleşir. Kızgınlık dönemindeki agresif tavırları geride kalır.

Evden kaçma eğilimi göstermezler. Tuvalet alışkanlıkları da belli bir düzene girer. Veteriner hekiminizle görüştükten sonra minik dostunuz için en uygun operasyon tarihini belirleyebilirsiniz. Hastalıklara karşı sağladığı önlemler ile kısırlaştırma, koruyucu hekimlik uygulamasıdır.

İç ve Dış Parazit Aşıları Neden Uygulanır?

Parazitler, özellikle hayvanların derileri üzerine yapışan ve burada beslenen canlılardır. Bu organizmalar, hayvanların zarar görmesine neden olmaktadır. Uzun süreli konaklamaları minik dostunuzun güçsüz ve zayıf düşmesine neden olacaktır. Bağışıklık sistemi de zamanla bu durumdan etkilenir. Deri üstünde yumurta içine saklanan parazitler, hayvanın bağırsaklarına ulaşmayı amaçlar. Sindirim sistemine zarar verici, kaşındırıcı ve hayvanı huzursuz edici etkisi vardır. İç ve dış parazit aşıları koruyucu veteriner hekim hizmetleri kapsamındadır. Doktor kontrolünde belli periyotlarla bu aşıları yaptırarak minik dostunuzu parazitlerden koruyabilirsiniz.

Aşı, hayvanın ense kısmından enjekte edilir. Parazitlerin bağırsak dışında nadir de olsa beyin ve akciğere yerleşme ihtimalleri vardır. Bu ihtimal hayvan için ölümcül risk özelliği taşır. Aynı zamanda sizin sağlığınızı da tehlikeye atar. İç parazitler kansızlık, kist oluşumu gibi tehlikeli hastalıklara sebebiyet verebilmektedir. Tüm bunların önüne geçmek için iç ve dış parazit aşılarını bir an öne yaptırmalısınız. Detaylı bilgi ve randevu için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Koruyucu veteriner hekim, daha önce var olmuş ve hayvanlara zarar vermiş hastalıkları göz önünde bulundurmalıdır. Bu doğrultuda koruyucu aşıları, doğru zamanda uygulaması gerekmektedir. Ayrıca düzenli bakım ve kontrol muayenelerinde belirti gösteren hastalıkları ilk aşamada tespit etmelidir. Sonrasında buna uygun bir tedavi çizelgesi geliştirebilir.

Köpek ya da kedi gibi evcil hayvanlarınızın aşılama uygulamalarını zamanında yaptırmalısınız. Aksi halde minik dostunuz hayat kalitesini düşüren ya da ölümcül riske sahip hastalıklarla boğuşabilir. Başlangıçta alacağınız küçük önlemler sonrasında hayatınızı kolaylaştıracaktır.

Bazı evcil hayvan sahipleri kısırlaştırma konusunda tereddüte düşmektedir. Siz de üreme hakkını minik dostunuzun elinden alacağınızı düşünebilirsiniz. Fakat üreme organlarının sonrasında neden olacağı hastalıklar çok daha ciddi ve zararlıdır.

Kliniğimizde en iyi hizmeti uygun fiyatlarla sunmayı amaçlamaktayız. Ücretlendirme tarifemiz operasyon ve işlemler doğrultusunda farklılık göstermektedir. Detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.

Koruyucu hekimlik ile sonradan çıkabilecek tedavi masraflarını ortadan kaldırmış olursunuz. En önemlisi minik dostunuz yaşamını sağlıklı şekilde sürdürür. Koruyucu veteriner hekimlik maliyeti, uygulanacak işlemlere göre değişmektedir.